ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΟΛΥΜΠΙΑΣ, ΤΟ ΕΠΙΤΑΛΙΟ

Εδώ σαν άτομο που ασχολείται με τον τουρισμό, και χωρίς προσωπικά συμφέροντα στη περιοχή, θέλω να εκφράσω τις αντιρρήσεις μου για την εμμονή των τοπικών παραγόντων, που θέλουν στην Αντραβίδα το νέο αεροδρόμιο της Δυτικής Πελοποννήσου.

Στήν Αντραβίδα βλέπω, την περίοδο αυτή που η χώρα μας βρίσκεται σε μιά τόσο βαθειά οικονομική κρίση την πολύ πιθανή λειτουργία άλλης μίας ελλειμματικής ΔΕΚΟ, και ότι αυτό συνεπάγεται για τα χρήματα του καταληστευμένου λαού μας.
Η Δυτική Πελοπόννησος σαν τουριστικός προορισμός, το διεθνές λιμάνι του Κατακόλου, ο δεύτερος σε επισκεψιμότητα (της Ελλάδος) αρχαιολογικός χώρος της Ολυμπίας, σίγουρα χρειάζονται ένα νέο σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο κοντά στη περιοχή τους.
Το αεροδρόμιο της Αντραβίδας μπορεί να φαίνεται ότι πλεονεκτεί γιατί είδη υπάρχουν κάποιες υποδομές. Αλλά εκτός του ότι σαν στρατιωτικό αεροδρόμιο θα χάσει το κύρος του και την σημασιά του, έχει και ορισμένα πολύ αρνητικά στοιχεία.
Το κυριότερο όλων είναι ότι βρίσκεται πολύ κοντά σε απόσταση από άλλα τρία Διεθνή ανταγωνιστικά αεροδρόμια, του Αράξου, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας.
2. Οι πολιτικοί και οι οικονομικοί παράγοντες τις Αχαΐας δεν βλέπουν με καλό μάτι και δεν επιθυμούν την λειτουργία ανταγωνιστικού αεροδρομίου σε μικρή απόσταση από το δικό τους, (Άραξο) και νομίζω έχουν απόλυτο δίκιο.

Δική μου άποψη είναι, πως ως θέση εγκατάστασης νέου διεθνούς αεροδρομίου στη Δυτική Πελοπόννησοτο πρέπει να επιλεχθεί το Επιτάλιο (στο χώρο όπου ειδη υπάρχει το μικρό αεροδρόμιο του Επιταλίου).
Παραθέτω τους λόγους που έχω εντοπίσει και για τους οποίους αυτό πλεονεκτεί και θα πρέπει να προτιμηθεί σαν θέση.
1. Κατά αρχάς ευρίσκεται στο μέσον της Δυτικής Πελοποννήσου. Σε περίπου ίση ή μέση απόσταση από τα άλλα πολιτικά αεροδρόμια της περιοχής, Άραξο, Καλαμάτα Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά.
2. Η θέση του Επιταλίου αν γίνει σωστός σχεδιασμός μπορεί να έχει λιγότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις, και λιγότερη όχληση στον πληθυσμό της περιοχής. (γνωρίζουμε τι προβλήματα έχει δημιουργήσει η Αντραβίδα στους κοντινούς Δήμους)
3. Ευρίσκεται πιο κοντά στην μεγαλύτερη πόλη του Πύργου, στο Κατάκολο, στην Ολυμπία, Ζαχάρω, Βυτίνα, Τρίπολη, τον πανέμορφο ορεινό όγκο της Ηλείας και της Αρκαδίας, στην επίσης στην πολλά υποσχόμενη Κυπαρισσία και Πύλο όπου αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η μεγαλύτερη τουριστική επένδυση στη Μεσόγειο με τρία γήπεδα Golf.
4. Το Κατάκολο (με τους 700.000 επισκέπτες ετησίως) έχει τη δυναμική και θα πρέπει να επιδιωχθεί να γίνει στο μέλλον λιμάνι εκκίνησης των κρουαζιέρων. Επίσης το Επιτάλιο θα πλεονεκτεί έναντι των άλλων αεροδρομίων της Ιταλία ή αλλού που χρησιμοποιούνται για αυτόν το σκοπό, λόγω της πιό κοντινής του απόστασης από το λιμάνι. Π.χ. στην Ιταλία πολλοί επιβάτες, τουρίστες χρειάζονται ως τρεις ώρες από τα αεροδρόμια πρός τα λιμάνια ή να διανυκτερεύσουν σε ξενοδοχεία προκειμένου να επιβιβασθούν σε αυτά τα πλοία.
5. Με τα σημερινά δεδομένα, παρθένες περιοχές που φαίνεται ότι έχουν τη μεγαλύτερη δυναμική τουριστικής ανάπτυξης, στον τομέα των διακοπών στη θάλασσα, είναι οι περιοχές από την Ζαχάρω ως την Πύλο.
Επ ευκαιρία να πούμε, όλοι γνωρίζουμε γιά το έγκλημα που έχουμε διαπράξει στην μεγαλύτερη και ομορφότερη αμμώδη παραλία της Ελλάδος, να ζει απομονωμένη και αποκλεισμένη από κάθε τουριστική αξιοποίηση και ανάπτυξη.
Η παραλιακή παραγκουπόλη (100.000 αυθαίρετα) είναι τριτοκοσμικό φαινόμενο και ίσως το οξύτερο περιβαντολλογικό πρόβλημα της περιοχής μας. Χρειάζεται άμεση ριζοσπαστική λύση. Και η λύση είναι πολύ απλή. Ο θεσμός της μακροχρόνιας μίσθωσης οικοπέδων (Leasing), όπως εφαρμόζεται σε όλες τις Δυτικές χώρες
Με την εφαρμογή του , με άμεση χωροθέτηση αιγιαλού και παραλιακής οικιστικής ζώνης, με σχέδιο πόλης και οριοθέτηση κατά διαστήματα, εμπορικών κέντρων, παραθεριστικών κατοικιών, και λοιπών κοινόχρηστων χώρων. Αυτή η ζώνη μπορεί να εξελιχθεί σε χρυσοφόρο πηγή για την οικονομία της περιοχής, και για τα ταμεία του κράτους, ειδικά αν για ορισμένα χρόνια δοθεί απαλλαγή της καταβολής ενοικίου(Leasing) σε αυτούς που θα εγκαταστήσουν εκεί τουριστικές δραστηριότητες.
6. Η περιοχή της Ολυμπίας και της ευρύτερης περιοχής επισης έχουν τεράστια δυναμική τουριστικής ανάπτυξης, στον τομέα του αθλητικού τουρισμού, γιατί είμαστε η πατρίδα του πολιτισμού και του αθλητισμού και αυτό πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Η δε κλιματική αλλαγή (παρατεταμένη καλοκαιρία) μας δίνει σε αυτόν το τομέα πλεονέκτημα, για την υποδοχή τουριστών 12 μήνες το χρόνο.
7. Γιατί το Επιτάλιο άνετα μπορεί και πρέπει να ονομαστεί αεροδρόμιο Αρχαίας Ολυμπίας, ή Δυτικής Πελοποννήσου. Βρίσκεται στο κέντρο της πυρόπληκτης - υποβαθμισμένης περιοχής, και χρειάζεται γενναίες αποφάσεις για την ανοικοδόμηση της. Θα είναι το ελάχιστο χρέος της πολιτείας προς όσους κατεστράφησαν και τώρα είναι αναγκασμένοι να εγκαταλείψουν τους τόπους τους.
8. Το Αεροδρόμιο στο Επιτάλιο μπορεί να κατασκευασθεί χωρίς να ξοδέψουμε ένα Ευρώ. Αν μπορεί να λειτουργεί σαν μία επικερδής επιχείρηση με καλή πληρότητα επιβατών και την παράλληλη λειτουργία του ως εμπορικό δικομηστικό κέντρο, θα είναι βιώσιμο για πολλά πολλά χρόνια. Τότε άφθονα ιδιωτικά κεφάλαια θα προσφερθούν όταν έχει εξασφαλισθεί η κερδοφορία τους.
Πληροφοριακά δε αναφέρω, ότι σήμερα πολλοί τουρίστες που κάνουν διακοπές στην Αργολίδα, χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και όχι των Αθηνών που είναι πιο κοντά, γιατί είναι πιο φτηνό για τις προσγειώσεις των Τσάρτερς, και πιο εξυπηρετικό.(το Επιτάλιο πλεονεκτεί, θα είναι πιο κοντά)
Το δε αεροδρόμιο της Σητείας είναι έτοιμο εδώ και πέντε χρόνια και ακόμη δεν έχει δεχθεί καμία πτήση εξωτερικού, γιατί καμία αεροπορική εταιρεία δεν ενδιαφέρετε να πετάξει εκεί.


Το νέο αεροδρόμιο θα πρέπει επίσης να εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες και να λειτουργεί σαν μοχλός ανάπτυξης μίας περιοχής.
Παρακαλώ αφήστε εδώ και εσείς τα σχόλια σας.
Δημήτρης Κακούρης

Οι λετρίνες οι Λετρίνοι και ο Πύργος Ηλείας.

  Οι Λετρίνοι   Ήταν μια αρχαία πόλη κοντά στην πόλη του Πύργου. Είχε πάρει ακριβώς το όνομά της, από την ύπαρξη  εκεί πληθώρας δημοσίων απο...