22 Φεβ 2013

Κατάκολον. Ο αναξιοποίητος θυσαυρός των Ηλείων.


Πώς μπορούμε να τριπλασιάσουμε τα έσοδα από τους επιβάτες των πλοίων που φτάνουν στο Κατάκολο, χωρίς να επενδύσουμε ούτε ένα σχεδόν Ευρώ.

 

Είναι πολύ τυχερή η Ηλεία που έχει στην περιφέρεια  της ένα τέτοιο λιμάνι.
Ένα λιμάνι που κατασκευάστηκε τότε που υπήρξε  βιομηχανικός οργασμός στην περιοχή και η σταφίδα ήταν το κύριο εξαγωγικό αγροτικό προϊόν (προπολεμικά).
Τελευταία με  την ανάπτυξη του τουρισμού και ειδικά του θαλάσσιου, πολλές ναυτιλιακές εταιρίες κρουαζιερόπλοιων το συμπεριέλαβαν στους καταλόγους προσεγγίσεως των πλοίων τους, με σκοπό οι πελάτες τους να επισκέπτονται τον κοντινό αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά οι διοικούντες μας, ποτέ δεν αξιολόγησαν αυτόν το θησαυρό που τους ήλθε ως μάνα εξ ουρανού και για χρόνια δεν του έδωσαν καμία ουσιαστική σημασία.
Κανείς δεν έκαμε καμία μελέτη ή ενέργεια για το πως αυτό το λιμάνι θα γίνει ασφαλέστερο, ελκυστικότερο, και θα είχε τους λιγότερους μή ευχαριστημένους πελάτες. Πως θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στην οικονομία της περιοχής.



   Απλά παρατηρώντας την κίνηση των τουριστών και των τουριστικών πλοίων στο λιμάνι του Κατακόλου κάνουμε τις εξής διαπιστώσεις.

 Το Κατάκολο για μεγάλη μερίδα αυτών των πελατών που συμμετέχουν σε αυτές τις κρουαζιέρες  αποτελεί την πρώτη, την παρθενική ίσως επίσκεψή τους στον Ελλαδικό χώρο.
Το Κατάκολο για αυτούς, εκπροσωπεί τον καθρέπτη της πατρίδας μας και δεν είναι ο τόπος αυτός, που τους αφήνει την καλύτερη εντύπωση για την Ελλάδα
 Το Λιμάνι του Κατακόλου συνήθως αποτελεί το πρώτο ή το τελευταίο σταθμό προσέγγισης των πλοίων, σχετικά με το λιμάνι εκκίνησης της κρουαζιέρας. Πέραν της δυνατότητας που έχουν οι επιβάτες για όσο χρόνο το πλοίο δένει στο λιμάνι να επισκεφθούν την Ολυμπία, δεν υπάρχουν άλλοι αξιόλογοι εναλλακτικοί τρόποι διαθέσεως του χρόνου τους. 
 Στατιστικά μόνο το ένα πέμπτο των επιβατών, αυτών των πλοίων επισκέπτονται την Ολυμπία. Σε πολύ λίγους δεν αρέσει να απομακρύνονται από τα πλοία ή  τους ικανοποιεί να περιτριγυρίζουν στη περιοχή.

 Για την πλειονότητα των  επιβατών υπάρχει η αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα λάθος μέρος. Δεν υπάρχουν ικανοποιητικοί, εναλλακτικοί τρόποι δραστηριοτήτων . Δεν υπάρχει πλησίον κάποιο, αξιόλογο εμπορικό κέντρο που θα μπορούσαν ευχάριστα να ξοδέψουν τη μέρα τους και την ώρα τους, ιδίως όταν ο καιρός δεν είναι κατάλληλος για ένα θαλάσσιο μπάνιο στις κοντινές παραλίες. Στερούνται γενικά της δυνατότητας να ικανοποιήσουν τις καταναλωτικές τους ανάγκες (SHOPING THERAPY)
Αν οι πελάτες αυτών των πλοίων βαθμολογούσαν τα λιμάνια που επισκέπτονται σε ένα τέτοιο  κυκλικό ταξίδι, σίγουρα το λιμάνι του Κατακόλου θα έπαιρνε την τελευταία θέση της προτίμησής τους.
.
Για να αλλάξει αυτή η εικόνα και  για να ενισχυθεί η τοπική οικονομία έχουμε να κάνουμε τις εξής προτάσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση. Δίνοντας κυρίως την δυνατότητα για εξωστρέφεια των τοπικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην περιοχή μας.
1).   Ο Δήμος Πύργου πρέπει να δώσει άδειες με χαμηλό τίμημα, (σε έως 30 επιχειρήσεις κυρίως παροχής υπηρεσιών), να εγκαταστήσουν κιόσκια πληροφοριών εντός του λιμανιού και πλησίον των πλοίων, (περίπου 4τμ έκαστο). Πιθανές επιχειρήσεις χρήσης αυτών θα μπορούσαν να είναι: της ενοικίασης, αυτοκινήτων, ποδηλάτων, ιππηλάτων, σκαφών, κλπ. Των οδηγών ταξί και τουριστικών πλοηγών, των θαλασσίων ή υποβρύχιων σπορ, του σπορ της ιππασίας, καγιάκ, Γκολφ κλπ. Ιαματικών λουτρών ή SPA. Του σιδηροδρόμου, υπηρεσιών παραϊατρικής φροντίδας, μασάζ, περιποίησης σώματος και προσώπου κλπ. Σε ανταλλακτήρια συναλλάγματος, σε κτηματομεσιτικά γραφεία, σε επιχειρήσεις επισκέψιμων μουσείων (κτήμα Μερκούρη κλπ) και σε οποιοδήποτε άλλον που πιθανόν θεωρεί ότι μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες η ψυχαγωγία σε πιθανούς πελάτες των πλοίων.
Ειδικά τα ΤΑΧΙ θα πρέπει να έχουν αναρτημένους αναλυτικούς καταλόγους με όλους τους πιθανούς προορισμούς και την χρέωση ανά άτομο ή κατά κούρσα.

 

2).   Στο ελεύθερο χώρο κοντά στο σταθμό του τραίνου στο Κατάκολο, θα πρέπει να δημιουργηθεί μόνιμη Λαϊκή αγορά και έκθεση με προϊόντα που παράγονται κυρίως στη περιοχή. Σε ξύλινα κιόσκια (σπιτάκια) περίπου 15 τ.μ. έκαστο, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων. Όχι περισσότερες από 50 άδειες και με εμπορεύματα τουλάχιστον 50 % εντόπιας παραγωγής. Π.χ. Μέλια, Λάδια, κρασιά, ποτά, φρούτα κυρίως φράουλες, έτοιμα ενδύματα ραμμένα σε ντόπιες βιοτεχνίες , γλυκίσματα, προϊόντα αρτοποιείου , αλλαντικών, τυριών, και γενικά ότι παράγει η περιοχή και μπορούν να βρούν υποψήφιους πελάτες στους πελάτες αυτών των πλοίων. Καντίνες με σουβλάκια και άλλα ντόπια έτοιμα εδέσματα.

       Το κόστος δε για αυτές τις κατασκευές θα πρέπει να το αναλάβουν οι ενοικιαστές τους. Ο Δήμος την οργάνωση και λειτουργία του χώρου.

 

3).  Ο Πύργος είναι το (υποτιθέμενο) Εμπορικό κέντρο της Δυτικής Πελοποννήσου. Και  ο δήμαρχος έχει χρέος να το κάνει αυτό γνωστό με χάρτες και ενημερωτικό υλικό στους πελάτες των πλοίων. Επίσης με την κατασκευή τουριστικού πύργου (που αναφέρουμε σε άλλο άρθρο) θα μπορούσε να τον κάνει πολύ ελκυστικότερο.  Τα αστικά λεωφορεία θα πρέπει να κάνουν έκτατα δρομολόγια για την πόλη του Πύργου. Να αναχωρούν και να τερματίζουν ακριβώς έξω από το καράβι με εμφανείς πληροφορίες (τουλάχιστον στα αγγλικά) για το κόστος και την διάρκεια και τις ώρες των δρομολογίων. Ο εμπορικός σύλλογος θα μπορούσε να επιχορηγεί στην αρχή με ένα ποσοστό, αυτά τα δρομολόγια. Επίσης θα πρέπει να μεριμνεί ώστε να προσαρμόζει το ωράριο λειτουργίας, των εμπορικών καταστημάτων ανάλογα (π.χ από 10.00 έως 16.00 τις μέρες που υπάρχει πλοίο).
Επίσης ο Δήμος Πύργου, θα πρέπει να εγγυάται και να μην γίνεται εμπόδιο, ώστε κάθε νόμιμη καταναλωτική επιθυμία τους  να μπορεί   να ικανοποιηθεί απρόσκοπτα.  Θα πρέπει σε κάθε ένα Ευρώ να δώσουμε δίοδο και το κάθε δυνατό κίνητρο να ξοδεύετε με ευχαρίστηση στην περιοχή μας, την δύσκολη αυτή στιγμή για την οικονομία μας.

 
4).   Να τοποθετήσει σε πολλά σημεία μεγάλους πληροφοριακούς χάρτες της Δυτικής Πελοποννήσου με φωτογραφίες και πληροφορίες για όλα τα Ιστορικά μνημεία, διαδρομές και σημεία φυσικού κάλους, και τα πιο σπουδαίες δραστηριότητες (καγιάκ, γκολφ, ιππικά κέντα, οργανωμένα αγροκτήματα, κλπ) . Όλες αυτές οι πληροφορίες επίσης θα πρέπει να βρίσκονται σε ένα έγκυρο και άριστα σχεδιασμένο ιστότοπο και σε όλους τους κύριους ηλεκτρονικούς τουριστικούς οδηγούς. (
TRIPADVISOR, TRIVAGO κλπ)
Επίσης οι Ηλείοι θα πρέπει να καταλάβουν ότι το Κατάκολο και η Ολυμπία δεν είναι ιδιοκτησία τους και θα πρέπει να δώσουν χώρο και στους Αρκάδες. Η ομορφιά της ορεινής Αρκαδίας με τα τόσα ιστορικά μνημεία είναι ίσως, ίσης αξίας και σπουδαιότητας με τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Το αναφέρουμε για να δοθεί και σε αυτούς πρόσβαση σε όλα τα παραπάνω αν το ζητήσουν.

Σε όλα αυτά αν ακολουθήσουμε την αρχή της ορθής χρήσης και του λογικού κέρδους, σε συνεργασία και συνεννόηση πάντα με τους πρακτόρους αυτών των ναυτιλιακών εταιρειών. Οι ευχαριστημένοι επισκέπτες του Κατακόλου, θα είναι και οι ευχαριστημένοι πελάτες των πλοίων.

Έτσι απλά θα μπορούσαμε άμεσα να αυξήσουμε τα έσοδά μας, μέχρι του τριπλασιασμού τους. Και να προσφέρουμε αρκετές θέσεις εργασίας, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Οι λετρίνες οι Λετρίνοι και ο Πύργος Ηλείας.

  Οι Λετρίνοι   Ήταν μια αρχαία πόλη κοντά στην πόλη του Πύργου. Είχε πάρει ακριβώς το όνομά της, από την ύπαρξη  εκεί πληθώρας δημοσίων απο...