Τον Αύγουστο του 2007 η Δυτική Πελοπόννησο, δέχεται το πρώτο βαρύ φονικό πλήγμα, με 70 νεκρούς, στις δασικές πυρκαγιές, συνέπεια της κλιματικής αλλαγής.
Τον Μάιο του 2011 μόνο η περιοχή της Ηλείας, μετράει απώλειες του 17 % του πληθυσμού της, απο την μετανάστευση.

Εδώ θα βρείτε μιά άλλη διαφορετική άποψη, μακριά από κομματικά χρώματα, με απώτερο σκοπό να ευαισθητοποιηθούν, τοπική κοινωνία, φορείς και οι τοπικοί άρχοντες σε θέματα περιβάλλοντος και βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης.
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ : ΚΑΛΗ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ. Email : fydoni@yahoo.gr

Οικονομική αξιοποίηση Κατακόλου.

Πώς μπορούμε να τριπλασιάσουμε τα έσοδα από τον τουρισμό στην Ηλεία, χωρίς να επενδύσουμε ένα Ευρώ.
Παρακολουθώντας την κίνηση των τουριστών και των τουριστικών πλοίων στο λιμάνι του Κατακόλου κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις.
α) Το Κατάκολο συνήθως αποτελεί το πρώτο λιμάνι προσέγγισης των πλοίων, αμέσως μετά το λιμάνι εκκίνησης της κρουαζιέρας. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα,
πρώτο και θετικό, ότι οι τουρίστες είναι με γεμάτο πορτοφόλι και δεύτερο το αρνητικό δεν αγοράζουν πολλά αναμνηστικά, γιατί αυτό το κάνουν σε όποια χώρα θεωρούν γενικά πιο φτηνή και κυρίως τις τελευταίες μέρες του ταξιδιού τους.
β) Στατιστικά μόνο το ένα έκτο των επιβατών, αυτών των πλοίων επισκέπτονται την Ολυμπία.
γ) Τα δύο έκτα δεν τους αρέσει να απομακρύνονται από τα πλοία, και τους ικανοποιεί να τριγυρίζουν στη περιοχή.
δ) Για τους μισούς επιβάτες δεν υπάρχει ικανοποιητικός, εναλλακτικός τρόπος ψυχαγωγίας ή δραστηριοτήτων . Δεν υπάρχει πλησίον, επαρκές εμπορικό κέντρο που θα μπορούσαν ευχάριστα να ξοδέψουν τη μέρα τους.
Για να ενισχυθεί η τοπική οικονομία κάνουμε τις εξής προτάσεις, δίνοντας κύρια έμφαση στις τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην περιοχή μας.
α) Ο Δήμος Πύργου πρέπει να δώσει άδειες με χαμηλό τίμημα, σε έως 30 επιχειρήσεις κυρίως παροχής υπηρεσιών, να εγκαταστήσουν εντός του λιμανιού και πλησίον των πλοίων, κιόσκια πληροφοριών (περίπου 3τμ έκαστο και ομοιόμορφα). Πιθανές επιχειρήσεις μπορεί να είναι: της ενοικίασης ποδηλάτων, αυτοκινήτων, ιππηλάτων, σκαφών, κλπ. Των οδηγών ταξί και τουριστικών πλοηγών, των θαλασσίων ή υποβρύχιων σπορ, του σπορ της ιππασίας, καγιάκ Γκολφ κλπ. Ιαματικών λουτρών ή SPA. Του σιδηροδρόμου, υπηρεσιών παραϊατρικής φροντίδας, μασάζ, περιποίησης σώματος και προσώπου κλπ. Σε ανταλλακτήρια συναλλάγματος, Real estate, τυχερών παιχνιδιών, επισκέψιμων μουσείων (κτήμα Μερκούρη κλπ) και σε οποιοδήποτε άλλον που πιθανόν θεωρεί ότι μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες η ψυχαγωγία σε πιθανούς πελάτες των πλοίων.
Ειδικά τα ΤΑΧΙ θα πρέπει να έχουν αναρτημένους αναλυτικούς καταλόγους με όλους τους πιθανούς προορισμούς και την χρέωση ανά άτομο ή κατά κούρσα.
β) Τα αστικά λεωφορεία θα πρέπει να κάνουν έκτατα δρομολόγια για την πόλη του Πύργου. Να αναχωρούν και να τερματίζουν ακριβώς έξω από το καράβι με εμφανείς πληροφορίες (τουλάχιστον στα αγγλικά) για το κόστος και την διάρκεια και τις ώρες των δρομολογίων. Ο εμπορικός σύλλογος θα μπορούσε να επιχορηγεί στην αρχή με ένα ποσοστό, αυτά τα δρομολόγια. Επίσης θα πρέπει να μεριμνεί ώστε να αλλάζει το ωράριο λειτουργίας, των εμπορικών καταστημάτων του κέντρου π.χ από 10.00 έως 16.00 τις μέρες που υπάρχει πλοίο.
γ) Στο ελεύθερο χώρο κοντά στο σταθμό του τραίνου στο Κατάκολο, θα πρέπει να δημιουργηθεί μόνιμη Λαϊκή αγορά και έκθεση με προϊόντα που παράγονται κυρίως στη περιοχή. Σε ξύλινα σπιτάκια περίπου 15 τ.μ. έκαστο, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων. Όχι περισσότερες από 50 άδειες και με εμπορεύματα τουλάχιστον 50 % εντόπιας παραγωγής. Π.χ. Μέλι, κρασιά, ποτά, φρούτα κυρίως φράουλες, έτοιμα ενδύματα ραμμένα σε ντόπιες βιοτεχνίες , γλυκίσματα, προϊόντα αρτοποιείου , αλλαντικών, τυριών, και γενικά ότι παράγει η περιοχή και μπορούν να πωληθούν σε πελάτες των πλοίων. Καντίνες με σουβλάκια και άλλα ντόπια έτοιμα φαγώσιμα. Το κόστος δε για αυτές τις κατασκευές θα πρέπει να το αναλάβουν οι ενοικιαστές τους. Ο Δήμος την οργάνωση και λειτουργία του χώρου.
Επίσης ο Δήμος Πύργου, θα πρέπει να εγγυάται και να μην γίνεται εμπόδιο, ώστε κάθε νόμιμη καταναλωτική επιθυμία ή πληροφορία των πελατών των πλοίων θα μπορεί άμεσα και απρόσκοπτα να καλύπτετε από κάθε ντόπιο επιχειρηματία ή αρχή.
Να τοποθετήσει σε πολλά σημεία μεγάλους πληροφοριακούς χάρτες της Δυτικής Πελοποννήσου με φωτογραφίες και πληροφορίες για όλα τα Ιστορικά μνημεία, διαδρομές και σημεία φυσικού κάλους, και τα πιο σπουδαίες δραστηριότητες (καγιάκ, γκολφ, ιππικά κέντα, οργανωμένα αγροκτήματα, κλπ)
Επίσης οι Ηλείοι θα πρέπει να καταλάβουν ότι το Κατάκολο και η Ολυμπία δεν είναι ιδιοκτησία τους και θα πρέπει να δώσουν χώρο και στους Αρκάδες. Η ομορφιά της ορεινής Αρκαδίας με τα τόσο ιστορικά μνημεία πρέπει να αναδειχθεί. Θεωρώ δε ότι είναι ίσης αξίας και σπουδαιότητας με τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας.
Σε όλα αυτά αν ακολουθήσουμε την αρχή της ορθής χρήσης και του λογικού κέρδους θα μπορούσαν άμεσα να ανταποδώσουν, μέχρι του τριπλασιασμού των εισροών. Και να προσφέρει αρκετές θέσεις εργασίας, προς όφελος όλων μας.
Θα πρέπει σε κάθε ένα Ευρώ να δώσουμε το κάθε δυνατό κίνητρο να ξοδεύετε με ευχαρίστηση στην περιοχή μας, την δύσκολη αυτή στιγμή για την οικονομία μας..

Δημήτρης Κακούρης
Τουριστικός επιχειρηματίας.

2 σχόλια:

Sidirokastritis Zois είπε...

Πολύ σωστά τα λες.
Τα μέτρα αυτά είναι απλά.
Το θέμα που πρέπει να μας προβληματίσει είναι γιατί δεν γίνεται τίποτα.

Olympios είπε...

Η απάντηση μου είναι απλή.
Οι άνθρωποι που μας κυβερνάνε, μας κυβερνάνε γιατί ανταποκρίνονται στα κομματικά κριτήρια και όχι γιατί είναι άνθρωποι ικανοί με όραμα για τον τόπο τους.
Έτσι μας έχουν πει να ψηφίζουμε, έτσι ψηφίζουμε.
Δεν είμαστε άξιοι της μοίρας μας;