Στην Ηλεία με τα εκατόν δέκα χιλιάδες μέτρα χρυσών αμμωδών παραλιών.
Η "ΧΕΛΩΝΙΑ"οδός και όχι η "ΟΛΥΜΠΙΑ", θα φέρει την Τουριστική ανάπτυξη.
Η "ΧΕΛΩΝΙΑ"οδός και όχι η "ΟΛΥΜΠΙΑ", θα φέρει την Τουριστική ανάπτυξη.
Έρευνα του Δημήτρη Κακούρη, τουριστικού επιχειρηματία.
Σήμερα που δεν έχουμε χρήματα να κλείσουμε τις λακούβες στους υπάρχοντες δρόμους, νομίζω είναι τρέλα, που οι πολιτικοί και οι άλλοι τοπικοί μας άρχοντες με περίσσιο πείσμα ζητούν απο την κυβέρνηση, την κατασκευή
κλειστού δρόμου, ταχείας κυκλοφορίας.
Αυτοκινητόδρομο που να διασχίζει την Ηλεία, επειδή κάποιοι τον έταξαν και τον σχεδίασαν την εποχή των παχειών αγελάδων.
Όλοι βέβαια το θεωρούν, έργο υποδομής, ως προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη της Ηλείας.
Τις δύσκολες αυτές στιγμές που ζούμε, ένα τόσο πανάκριβο και δαπανηρό έργο φοβάμαι πώς δεν θα έφερνε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Γενική αρχή είναι, οι αυτοκινητόδρομοι για να αποσβέσουν το κόστος κατασκευής και το κόστος συντήρησης χρειάζονται πολλά φορτηγά και ΙΧ αυτοκίνητα να κυκλοφορούν συνέχεια πάνω σε αυτούς.
Όταν η βιομηχανική παραγωγή στην περιοχή της Ηλείας είναι ανύπαρκτη, η αγροτική παραγωγή πολύ περιορισμένη και γενικά οι προοπτικές βελτίωσης τους ελάχιστες ως μηδενικές.
Όταν λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων και της οικονομικής κρίσης ο αριθμός των ήδη κυκλοφορούντων οχημάτων μειώνεται κάθε χρόνο στον υπάρχοντα Εθνικό δρόμο.
Όταν θα στοιχίζει επιπλέον 20 ως 30 Ευρώ ένα ταξιδάκι Πύργο - Πάτρα, (το κόστος διοδίων).
Όση ασφάλεια και να προσφέρει ο νέος αυτοκινητόδρομος, θα είναι ένα έργο που θα έχει κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο αίμα, και πιθανόν θα έχει την ίδια χρηστικότητα με αυτή του έργου του σιδηροδρόμου Αντίρριου - Μεσολογγίου. (αν θυμάστε τα εγκαίνια του Σημίτη)
Τώρα σαν τουριστικός επιχειρηματίας θεωρώ πως η συμβολή ενός τόσο μεγάλου έργου στην τουριστική ανάπτυξη θα ήταν πολύ μικρή. Αλλά ποτέ όμως δεν μπορεί να ισχυρισθεί κάποιος πως η Ηλεία υστερεί στην τουριστική ανάπτυξη επειδή δεν διαθέτει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ή και αεροδρόμιο.
Αλλού πρέπει να ψάξουμε τα αίτια.
Η Ηλεία ενώ είναι προικισμένη με την Ολυμπία, ένα από τα παγκοσμίως ισχυρότερα ονόματα (Brand Name). Τις μακρύτερες και τις ομορφότερες αμμώδεις παραλίες όλης της Ελλάδας. Την μονοκόμματη παραλία του Αλφειού με μήκος 48 χιλιόμετρα, τη παραλία της Αμαλιάδας με 23 χλμ., τη παραλία των Λεχαινών 22 χλμ και άλλες πολλές μικρότερες. Συνολικά διαθέτει 110 χλμ χρυσών αμμωδών παραλιών. Παραλιών που θα μπορούσαν να γίνουν χρυσοφόρες για τους κατοίκους της, στην πραγματικότητα όμως ο τουρισμός της και η τουριστική της ανάπτυξη βρίσκονται ακόμα στα σπάργανα.
Οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες που μπορεί να εντοπίσει κάποιος είναι:
1. Οι Ηλείοι δεν γνωρίζουν την βιομηχανία του τουρισμού και στερούνται παντελώς τουριστικής συνείδησης. Η εικόνα της διαχείρισης του περιβάλλοντος αποκρουστική. (παντού σκουπίδια) (link)
2. Η Ηλεία ζει όμηρος των παραλιακών παραγκουπόλεων, των χιλιάδων των αυθαιρέτων, των καταπατητών των Δημοσίων παραλιακών εκτάσεων, και γενικά των γκρίζων ζωνών που χωρίζουν τις ιδιοκτησίες από την θάλασσα.
3. Η Ηλεία στερείται πολιτικών με πολιτική βούληση ικανών να δώσουν λύση στο παραπάνω πρόβλημα και να λύσουν προβλήματα γραφειοκρατίας και ακαμψίας του Ελληνικού κράτους.
4. Η Ηλεία στερείται άξιων να διαχειρίζονται την εξουσία είτε ως τοπικοί άρχοντες ή είτε ως πολιτικοί. Γενικά τους λείπει η γνώση, η κατάρτιση,ή ικανότητα, το όραμα, η μεθοδικότητα, ή θέληση.
5. Βασικά έργα υποδομής για την βιομηχανία του τουρισμού είναι παντελώς άγνωστα στους πολιτικούς μας.. Έργα που προτείνουμε μέσα από τις σελίδες αυτού του μπλοκ, μάλλον τους φαίνονται παράξενα ή τους προκαλούν αμηχανία, απλά γιατί δεν γνωρίζουν το αντικείμενο. (γιατροί, δικηγόροι, δάσκαλοι,)
Το βασικότερο δε, είναι ότι αυτά τα έργα δεν απαιτούν χρήματα του Ελληνικού λαού, μπορούν να υλοποιηθούν από ιδιώτες επενδυτές, αρκεί να υπάρξει η πολιτική βούληση και προώθηση από τους πολιτικούς μας, ίσως παρακάμπτοντας και τον καρκίνο της γραφειοκρατίας του Ελληνικού κράτους.
Αυτά θα μπορούσαμε να τα συνοψίσουμε στα παρακάτω.
α) Η προώθηση με κάθε τρόπο της κατασκευής τουλάχιστον πέντε γηπέδων Γκολφ (link) με τις ανάλογες τουριστικές κατοικίες και κάθε λογής αθλητικών εγκαταστάσεων.
β) Η τουριστική προβολή και αξιοποίηση του εμπορικού κέντρου του Πύργου, στα εκατομμύρια των τουριστών που φτάνουν στο Κατάκολο, με την κατασκευή πύργου,(link) (κτηρίου ταυτότητας) τουριστικού αξιοθέατου, ατραξιόν.
γ) Η περαιτέρω αξιοποίηση του Κατακόλου (link) με την ανάπλαση των χερσαίων χώρων, την δημιουργία περιπτέρων και μόνιμης Λαϊκής αγοράς.
δ) Η περαιτέρω αξιοποίηση (του ονόματος) της Ολυμπίας και της Ήλιδας με την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ανασύσταση των Ολυμπιακών αγώνων (link) της αρχαιότητας.
ε) Η αξιοποίηση των πανέμορφων παραλιών (όπου δεν έχουν καταπατηθεί και δεν υπάρχει πρόβλημα διάβρωσης) με την κατασκευή εκεί τουριστικών καταλυμάτων, Ξενοδοχειακών μονάδων, και εμπορικών κέντρων.
Σε αυτό το τελευταίο, θα συνέβαλε ο σχεδιασμός και η κατασκευή εκεί ενός νέου μοντέρνου παραλιακού δρόμου που θα ακολουθεί πορεία παράλληλη της ακτογραμμής σε απόσταση περίπου 250-300 μέτρων. Ο δρόμος αυτός θα πρέπει να περιβάλλεται από άνετους πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα με διαζώματα και δεντροστοιχίες. Επίσης πέριξ και κατά μήκος αυτού του δρόμου, η περιοχή να χαρακτηρισθεί τουριστική και να πολεοδομηθεί με χαμηλούς συντελεστές δόμησης και αυστηρούς κανόνες. Αρχικά αυτός ο δρόμος θα μπορούσε να ενώσει τα λιμάνια της Κυλλήνης και του Κατακόλου (ίσως και μικρότερος), και αργότερα να επεκταθεί εκατέρωθεν.
Θα μπορούσε δε να ονομασθεί όχι Ολυμπία οδός αλλά Χελωνία οδός, μιας και θα ένωνε τα δύο άκρα του Χελωνίτη κόλπου.
Αν αυτήν τη παραλία την είχαν οι Ισπανοί, θα την εκμεταλλεύονταν με 100 ως 150 χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίες, ενώ εδώ ζήτημα είναι αν απασχολούνται 800 άτομα σήμερα.
Εξίσου σημαντικό έργο είναι η κατασκευή του διεθνούς αεροδρομίου της Ολυμπίας(link), αλλά αυτό μπορεί να γίνει πολύ αργότερα, όταν θα έχουν μπει οι βάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού, και η κατασκευή του θα κριθεί συμφέρουσα για τον επενδυτή που θα αναλάβει την κατασκευή του. Βασικά αυτό δεν μπορεί να είναι δίπλα στο είδη προβληματικό του Άραξου.
Η Ολυμπία οδός θα πρέπει να περιμένει έως ότου θα γίνει και πάλι ένα ώριμο και αναγκαίο έργο.
Η Ηλεία έχει τις προοπτικές και την δυνατότητα να γίνει ο νούμερο ένα τουριστικός προορισμός του Αθλητικού τουρισμού, παγκοσμίως.
Και αυτό πρέπει να επιδιωχθεί.
ΥΓ. Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας να το διαβάσετε. Κάντε κλικ στους μπλε συνδέσμους για λεπτομέρειες.
Αυτό το άρθρο είναι απόρροια εμπειρίας μου 30 χρόνων στον κλάδο του τουρισμού. Πολλών ταξιδίων στο εξωτερικό. Και από προσωπικές επαφές με πολλούς μεγάλους επενδυτές στα τουριστικά ακίνητα
Σήμερα που δεν έχουμε χρήματα να κλείσουμε τις λακούβες στους υπάρχοντες δρόμους, νομίζω είναι τρέλα, που οι πολιτικοί και οι άλλοι τοπικοί μας άρχοντες με περίσσιο πείσμα ζητούν απο την κυβέρνηση, την κατασκευή
κλειστού δρόμου, ταχείας κυκλοφορίας.
Αυτοκινητόδρομο που να διασχίζει την Ηλεία, επειδή κάποιοι τον έταξαν και τον σχεδίασαν την εποχή των παχειών αγελάδων.
Όλοι βέβαια το θεωρούν, έργο υποδομής, ως προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη της Ηλείας.
Τις δύσκολες αυτές στιγμές που ζούμε, ένα τόσο πανάκριβο και δαπανηρό έργο φοβάμαι πώς δεν θα έφερνε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Γενική αρχή είναι, οι αυτοκινητόδρομοι για να αποσβέσουν το κόστος κατασκευής και το κόστος συντήρησης χρειάζονται πολλά φορτηγά και ΙΧ αυτοκίνητα να κυκλοφορούν συνέχεια πάνω σε αυτούς.
Όταν η βιομηχανική παραγωγή στην περιοχή της Ηλείας είναι ανύπαρκτη, η αγροτική παραγωγή πολύ περιορισμένη και γενικά οι προοπτικές βελτίωσης τους ελάχιστες ως μηδενικές.
Όταν λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων και της οικονομικής κρίσης ο αριθμός των ήδη κυκλοφορούντων οχημάτων μειώνεται κάθε χρόνο στον υπάρχοντα Εθνικό δρόμο.
Όταν θα στοιχίζει επιπλέον 20 ως 30 Ευρώ ένα ταξιδάκι Πύργο - Πάτρα, (το κόστος διοδίων).
Χιλιόμετρα πανέμορφων παραλιών, την καρδιά του Καλοκαιριού, τελείως άδειες |
Τώρα σαν τουριστικός επιχειρηματίας θεωρώ πως η συμβολή ενός τόσο μεγάλου έργου στην τουριστική ανάπτυξη θα ήταν πολύ μικρή. Αλλά ποτέ όμως δεν μπορεί να ισχυρισθεί κάποιος πως η Ηλεία υστερεί στην τουριστική ανάπτυξη επειδή δεν διαθέτει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ή και αεροδρόμιο.
Αλλού πρέπει να ψάξουμε τα αίτια.
Η Ηλεία ενώ είναι προικισμένη με την Ολυμπία, ένα από τα παγκοσμίως ισχυρότερα ονόματα (Brand Name). Τις μακρύτερες και τις ομορφότερες αμμώδεις παραλίες όλης της Ελλάδας. Την μονοκόμματη παραλία του Αλφειού με μήκος 48 χιλιόμετρα, τη παραλία της Αμαλιάδας με 23 χλμ., τη παραλία των Λεχαινών 22 χλμ και άλλες πολλές μικρότερες. Συνολικά διαθέτει 110 χλμ χρυσών αμμωδών παραλιών. Παραλιών που θα μπορούσαν να γίνουν χρυσοφόρες για τους κατοίκους της, στην πραγματικότητα όμως ο τουρισμός της και η τουριστική της ανάπτυξη βρίσκονται ακόμα στα σπάργανα.
Οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες που μπορεί να εντοπίσει κάποιος είναι:
1. Οι Ηλείοι δεν γνωρίζουν την βιομηχανία του τουρισμού και στερούνται παντελώς τουριστικής συνείδησης. Η εικόνα της διαχείρισης του περιβάλλοντος αποκρουστική. (παντού σκουπίδια) (link)
2. Η Ηλεία ζει όμηρος των παραλιακών παραγκουπόλεων, των χιλιάδων των αυθαιρέτων, των καταπατητών των Δημοσίων παραλιακών εκτάσεων, και γενικά των γκρίζων ζωνών που χωρίζουν τις ιδιοκτησίες από την θάλασσα.
3. Η Ηλεία στερείται πολιτικών με πολιτική βούληση ικανών να δώσουν λύση στο παραπάνω πρόβλημα και να λύσουν προβλήματα γραφειοκρατίας και ακαμψίας του Ελληνικού κράτους.
4. Η Ηλεία στερείται άξιων να διαχειρίζονται την εξουσία είτε ως τοπικοί άρχοντες ή είτε ως πολιτικοί. Γενικά τους λείπει η γνώση, η κατάρτιση,ή ικανότητα, το όραμα, η μεθοδικότητα, ή θέληση.
5. Βασικά έργα υποδομής για την βιομηχανία του τουρισμού είναι παντελώς άγνωστα στους πολιτικούς μας.. Έργα που προτείνουμε μέσα από τις σελίδες αυτού του μπλοκ, μάλλον τους φαίνονται παράξενα ή τους προκαλούν αμηχανία, απλά γιατί δεν γνωρίζουν το αντικείμενο. (γιατροί, δικηγόροι, δάσκαλοι,)
Το βασικότερο δε, είναι ότι αυτά τα έργα δεν απαιτούν χρήματα του Ελληνικού λαού, μπορούν να υλοποιηθούν από ιδιώτες επενδυτές, αρκεί να υπάρξει η πολιτική βούληση και προώθηση από τους πολιτικούς μας, ίσως παρακάμπτοντας και τον καρκίνο της γραφειοκρατίας του Ελληνικού κράτους.
Αυτά θα μπορούσαμε να τα συνοψίσουμε στα παρακάτω.
α) Η προώθηση με κάθε τρόπο της κατασκευής τουλάχιστον πέντε γηπέδων Γκολφ (link) με τις ανάλογες τουριστικές κατοικίες και κάθε λογής αθλητικών εγκαταστάσεων.
β) Η τουριστική προβολή και αξιοποίηση του εμπορικού κέντρου του Πύργου, στα εκατομμύρια των τουριστών που φτάνουν στο Κατάκολο, με την κατασκευή πύργου,(link) (κτηρίου ταυτότητας) τουριστικού αξιοθέατου, ατραξιόν.
γ) Η περαιτέρω αξιοποίηση του Κατακόλου (link) με την ανάπλαση των χερσαίων χώρων, την δημιουργία περιπτέρων και μόνιμης Λαϊκής αγοράς.
δ) Η περαιτέρω αξιοποίηση (του ονόματος) της Ολυμπίας και της Ήλιδας με την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και την ανασύσταση των Ολυμπιακών αγώνων (link) της αρχαιότητας.
ε) Η αξιοποίηση των πανέμορφων παραλιών (όπου δεν έχουν καταπατηθεί και δεν υπάρχει πρόβλημα διάβρωσης) με την κατασκευή εκεί τουριστικών καταλυμάτων, Ξενοδοχειακών μονάδων, και εμπορικών κέντρων.
Σε αυτό το τελευταίο, θα συνέβαλε ο σχεδιασμός και η κατασκευή εκεί ενός νέου μοντέρνου παραλιακού δρόμου που θα ακολουθεί πορεία παράλληλη της ακτογραμμής σε απόσταση περίπου 250-300 μέτρων. Ο δρόμος αυτός θα πρέπει να περιβάλλεται από άνετους πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα με διαζώματα και δεντροστοιχίες. Επίσης πέριξ και κατά μήκος αυτού του δρόμου, η περιοχή να χαρακτηρισθεί τουριστική και να πολεοδομηθεί με χαμηλούς συντελεστές δόμησης και αυστηρούς κανόνες. Αρχικά αυτός ο δρόμος θα μπορούσε να ενώσει τα λιμάνια της Κυλλήνης και του Κατακόλου (ίσως και μικρότερος), και αργότερα να επεκταθεί εκατέρωθεν.
Θα μπορούσε δε να ονομασθεί όχι Ολυμπία οδός αλλά Χελωνία οδός, μιας και θα ένωνε τα δύο άκρα του Χελωνίτη κόλπου.
Αν αυτήν τη παραλία την είχαν οι Ισπανοί, θα την εκμεταλλεύονταν με 100 ως 150 χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίες, ενώ εδώ ζήτημα είναι αν απασχολούνται 800 άτομα σήμερα.
Εξίσου σημαντικό έργο είναι η κατασκευή του διεθνούς αεροδρομίου της Ολυμπίας(link), αλλά αυτό μπορεί να γίνει πολύ αργότερα, όταν θα έχουν μπει οι βάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού, και η κατασκευή του θα κριθεί συμφέρουσα για τον επενδυτή που θα αναλάβει την κατασκευή του. Βασικά αυτό δεν μπορεί να είναι δίπλα στο είδη προβληματικό του Άραξου.
Η Ολυμπία οδός θα πρέπει να περιμένει έως ότου θα γίνει και πάλι ένα ώριμο και αναγκαίο έργο.
Η Ηλεία έχει τις προοπτικές και την δυνατότητα να γίνει ο νούμερο ένα τουριστικός προορισμός του Αθλητικού τουρισμού, παγκοσμίως.
Και αυτό πρέπει να επιδιωχθεί.
ΥΓ. Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας να το διαβάσετε. Κάντε κλικ στους μπλε συνδέσμους για λεπτομέρειες.
Αυτό το άρθρο είναι απόρροια εμπειρίας μου 30 χρόνων στον κλάδο του τουρισμού. Πολλών ταξιδίων στο εξωτερικό. Και από προσωπικές επαφές με πολλούς μεγάλους επενδυτές στα τουριστικά ακίνητα
1 σχόλιο:
Πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα άποψη. Ομως, θέλω να κάνω κάποιες παρατηρήσεις:
Σε μία σύγχρονη χώρα δε νοείται να μην υπάρχει ασφαλής αυτοκινητόδρομος. Σε 'μας είναι περισσότερο αναγκαίος λόγω του μεγάλου αριθμού ατυχημάτων κάθε χρόνο. Η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου θα φέρει σαφέστατα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά, που θα κινούνται με ασφάλεια.
Συμφωνώ για το έλλειμα πολιτικών που έχει ο Νομός, γι' αυτό και βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις ανάπτυξης. Πολιτικοί που όμως ψηφίζονται ξανά και ξανά από τους Ηλείους πολίτες. Σε συνέντευξή του ο καθηγητής Χρίστος Παπαδημητρίου ανέφερε: "Δεν ξέρω κανέναν ψηφοφόρο σε οποιοδήποτε κράτος του κόσμου που να είναι πιο συντηρητικός από τον έλληνα ψηφοφόρο-να ψηφίζει επί 35 χρόνια τους ίδιους ανθρώπους ελπίζοντας ότι ο ανιψιός θα είναι καλύτερος από τον θείο και ο γιος από τον πατέρα". Παραφράζοντας αυτό θα έλεγα πως, δεν ξέρω κανέναν ψηφοφόρο που να συνεχίζει ψηφίζει επί χρόνια αυτούς που τον έχουν οδηηγήσει στο πάτο του βαρελιού!!!
Σε ότι αφορά την τουριστική ανάπτυξη του Νομού, συμφωνώ με τις προτάσεις. Αλλά ποιος θα τις υλοποιήσει; Ο Καφύρας ή ο Παρασκευόπουλος; Ας είμαστε σοβαροί...
Δημοσίευση σχολίου