Τον Αύγουστο του 2007 η Δυτική Πελοπόννησο, δέχεται το πρώτο βαρύ φονικό πλήγμα, με 70 νεκρούς, στις δασικές πυρκαγιές, συνέπεια της κλιματικής αλλαγής.
Τον Μάιο του 2011 μόνο η περιοχή της Ηλείας, μετράει απώλειες του 17 % του πληθυσμού της, απο την μετανάστευση.

Εδώ θα βρείτε μιά άλλη διαφορετική άποψη, μακριά από κομματικά χρώματα, με απώτερο σκοπό να ευαισθητοποιηθούν, τοπική κοινωνία, φορείς και οι τοπικοί άρχοντες σε θέματα περιβάλλοντος και βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης.
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ : ΚΑΛΗ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ. Email : fydoni@yahoo.gr

ΠΡΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥ ΑΡΑΞΟΥ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της "καθημερινής" το δρόμο της ιδιωτικοποίησης παίρνει το αεροδρόμιο του Αράξου, μαζί με τα άλλα 32 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Σύμφωνα με την "καθημερινή" η ιδιωτικοποίηση των 33 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης και μετατροπής των αεροδρομίων σε ανώνυμες εταιρείες προωθείται από την κυβέρνηση.
Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια Ταμεία.

Προβληματισμός επικρατούσε στο υπουργείο Υποδομών για τον τρόπο συμβάσεων διαχείρισης των αερολιμένων, καθώς καθίσταται δύσκολη η ανάθεση σε ιδιώτες μεμονωμένων αεροδρομίων επειδή πολλά από αυτά παρουσιάζουν μηδενικό εμπορικό ενδιαφέρον. Επικρατέστερο σενάριο αποτελεί η ομαδοποίησή τους προκειμένου να αξιοποιηθούν και τα μικρότερα αεροδρόμια με χαμηλή επιβατική κίνηση.
Η κατηγοριοποίηση θα προκύψει από μελέτη, βάσει γεωγραφικών κριτηρίων αλλά και της επιβατικής κίνησης. Στο προσκήνιο φαίνεται ότι επανέρχεται όμως η κατηγοριοποίηση που έχει ήδη πραγματοποιηθεί για την απελευθέρωση του έργου επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια. Η λύση αυτή προκρίνεται στις σκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών καθώς παρέχει μια ορθολογική ομαδοποίηση, ενώ παράλληλα αποφεύγεται η χρονοβόρα διαδικασία μιας νέας μελέτης. Πρακτικά θα ιδρυθούν εταιρείες, στις οποίες το Δημόσιο θα εισφέρει τα αντίστοιχα δικαιώματα διαχείρισης και θα μπορούν να εισαχθούν στο Χ.Α.

Η ανομοιογένεια των 40 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στο εγχείρημα, ενώ η είσοδος ιδιωτικών κεφαλαίων κρίνεται σχεδόν απίθανη για κάθε αεροδρόμιο μεμονωμένα. Είναι προφανές ότι καθίσταται αδύνατη η επένδυση σε αεροδρόμια που παρατηρείται κίνηση κάτω από 100.000 επιβάτες, όπως επίσης και στις περιπτώσεις με ελαφρώς αυξημένη κίνηση (100.000-500.000 επιβάτες), χωρίς αυτά να συνδυάζονται με άλλα αεροδρόμια. Η ομαδοποίηση των αεροδρομίων προγραμματίζεται σε επτά κατηγορίες στους 34 περιφερειακούς αερολιμένες της χώρας. Συγκεκριμένα αναμένεται να οριστούν επικεφαλής των επτά ομάδων τα αεροδρόμια Χανίων, Κω, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου και Σάμου.

Η πρώτη υποομάδα με επικεφαλής το αεροδρόμιο των Χανίων περιλαμβάνει αυτό της Ικαρίας και της Νέας Αγχιάλου, ενώ η δεύτερη της Καστοριάς και της Κοζάνης. Η Αστυπάλαια και το Καστελόριζο απαρτίζουν την πρώτη υποκατηγορία της ομάδας της Κω και τη δεύτερη η Νάξος και η Σύρος. Κεφαλονιά – Αραξος και Ακτιο – Καλαμάτα αποτελούν τις δύο υποομάδες με επικεφαλής το αεροδρόμιο της Ζακύνθου, ενώ Αλεξανδρούπολη – Σκιάθος και Μήλος – Σκύρος αποτελούν τις υποκατηγορίες της ομάδας της Σαντορίνης. Η πέμπτη ομάδα με «αρχηγό» τη Μυτιλήνη περιλαμβάνει το αεροδρόμιο της Χίου ως πρώτη υποομάδα και τις Κάλυμνο – Λέρο στη δεύτερη. Υπό τη Σάμο βρίσκονται τα αεροδρόμια Καρπάθου – Ιωαννίνων και Λήμνου – Κυθήρων.

Η τελευταία κατηγορία με επικεφαλής τη Μύκονο περιλαμβάνει την Καβάλα και τη Σητεία και ως δεύτερη υποομάδα την Πάρο και την Κάσο. Αδιευκρίνιστο παραμένει ακόμη εάν θα διατηρηθούν οι δύο έως τρεις υποομάδες, καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο οι υποκατηγορίες να ενοποιηθούν, αν και γνώμονας για τις τελικές αποφάσεις θα είναι και οι προθέσεις των υποψήφιων επενδυτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: